Fern Resort - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Fern Resort - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Fern Resort

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

28 November 2011 | Thailand, Mae Hong Son

Vandaag zijn we in Pai aangekomen. Dit stadje ligt op ongeveer 100 kilometer van Mae Hong Son.
De weg er naartoe is echt spectaculair, want in elke kilometer zitten zeker 4 scherpe bochten. Daarbij stijgt en daalt de weg voortdurend. Maar eerst nog even een terugblik op de afgelopen week.

Na een aantal heerlijke dagen in Mae Hong Son en Fern Resort, zat onze tijd er hier op. Wat hebben we genoten van het verblijf in dit leuke stadje en het heerlijke. resort. We konden wandelen, fietsen, slenteren over de avondmarkt, heerlijk eten in de diverse restaurants en koffie drinken met banana- of carrotcake. Het Fern Resort ligt naast een groot national Park, Mae Sakut, en hier maakten we op de tweede dag een 4 uur durende wandeling over een uitgezette nature trail. Het pad was smal, maar goed onderhouden, want op een aantal plaatsen was bamboe weggekapt of was er provisorisch een trap of bruggetje gemaakt.
We moesten een aantal malen een riviertje oversteken, al stappend van kei naar kei. Toen we van Fern Resort vertrokken, waren we voorzien van stokken en water. De mensen hier houden in de gaten of hun gasten wel terugkeren of dat ze ’s avonds op zoek moeten in het park naar niet teruggekeerde personen. Het was echt een pittige tocht. We klommen en klauterden over stukken rots en hier en daar over een omgevallen boom. Soms was er een flinke afdaling en het volgende ogenblik moesten we de gedaalde meters aan de andere kant van de kloof weer omhoog klimmen.
In het park stonden enorme bomen, soms meters dik. Het was doodstil, slechts af en toe hoorden we een schrille kreet van een vogel. Die kregen we overigens niet te zien. Geen enkele vogel trouwens. Maar gelukkig ook geen slang, zoals die keer dat ik met Karlijn door hetzelfde park liep.
Na drie uur kreeg ik behoorlijk last van knikkende knieën en steeds vaker stapte ik mis of gleed omlaag. Gelukkig hoorden we op een gegeven moment het geluid van vallend water. Een grote waterval markeerde het eind van de wandeling. Daarna was het nog maar een half uur naar “huis”.
Voldaan kwamen we terug van deze mooie tocht.
In Fern Resort hadden we het zwembad voor de deur, dus de rest van de dag lekker bijgekomen aan de rand van het bad.
We realiseren ons, dat we het op de rest van onze reis waarschijnlijk niet meer zo luxe zullen krijgen, maar zijn blij dat we de keuze voor deze fijne plek gemaakt hebben.
De drie slagen op de gong van de tempel boven op de berg, betekenen dat je ooit weer naar Mae Hong Son terug zal keren. Daar hoop ik dan maar op!
Op www.henkdobbelsteen.waarbenjij.nu
plaatst Henk nog 2 filmpjes

  • 28 November 2011 - 11:47

    Elly:

    O ja, al die bochten in die route. Kan het me nog goed herinneren!
    Het is maar goed dat jullie zoveel wandelen, want al die appeltaart en cakes!!!!!
    Prachtige foto's van al die bloemen.
    Wat zijn jullie plannen verder?

    groetjes Elly

  • 28 November 2011 - 13:04

    Til:

    Dat was weer genieten! Als ik jullie verslag lees, beleef ik het in gedachten mee en jullie mooie foto's werken daar zeker aan mee! Wat een prachtige bomen en bloemen heb je daar.
    Geweldig, wat jullie allemaal beleven. En m'n petje af voor jullie sportieve prestaties!! Ik verheug me nu al op jullie volgende avonturen....Veel liefs uit een zonnig Nederland, dat steeds meer in de ban van Sinterklaas raakt....

  • 28 November 2011 - 16:13

    Theo:

    Wat een geweldige tijd beleven jullie daar. Lekker warm en heerlijke omgeving. Nog veel plezier..

  • 28 November 2011 - 18:23

    Ilone:

    Wat leuk, die vogels; had ook zo'n ervaring in een bos in China. Hoorde je ze daar heel hard schreeuwen, maar ze ontdekken ho maar. Ja er zullen wel meer soorten zijn die je op die manier waarneemt. Ook nog even gaan googlen op dit nationaal park en resort. Wat ontzettend leuk. Leuke huisjes ook. En zal wel fiks wandelingetje geweest zijn, wat ik je niet nadoe. In die hitte...Maar ja, daar was het zwembad dan na afloop.
    Prachtige foto's. Hebben jullie ook bijzondere vlinders gezien? Zag op één van die foto's (bij het googlen) één die ik ook van China herken: een dikke zwarte.
    Maar prachtige bloemenfoto's ook en die boom: daar is de dikste boom bij Laren hier maar een kleine jongen bij.
    Nou, ik zeg maar weer: Lekker doorgaan met genieten; lukt volgens mij wel.
    (Gelukkig is het hier op dit moment niet al te koud en naar.)
    Liefs Ilone

  • 28 November 2011 - 18:56

    Ingrid:

    Bedankt voor de prachtige verhalen die je vertelt Hanny, en voor de mooie foto's. Heerlijk om een beetje mee te beleven wat jullie allemaal zien.
    Hier neemt de spanning toe rond de geboorte van ons eerste kleinkind mogelijk deze week:-))

  • 28 November 2011 - 22:55

    Duang Djai:

    sawadie nahm png e chai dii,

    hmm, die wandeling herinner ik me ook nog. Op het einde stond er een aanlokkelijk bankje bij de waterval/beek, dat ben ik kwijt, maar net toen ik dacht te gaan zitten zat er toen een hele grote slang (brandweerslangformaat), dus wegwezen!
    Door je verhalen haal ik herinneringen op. OOk nog kikkerbilletjes gaan eten met henk in dat leuke restaurantje in de rijstvelden, waar je me toen meenam?
    Ik hoop dat je naar mooie plekken blijft gaan. ik geniet van je verhalen en van mijn herinneringen!
    lieve groeten,
    carie

  • 29 November 2011 - 07:56

    Karlijn :

    Ik krijg steeds meer zin om zelf te gaan mam, door je mooie verhalen! :)

  • 29 November 2011 - 18:14

    Hedwigis:

    Ha Hanny en Henk,
    jullie zijn wel echt stoer hoor. Wat een avonturen maken jullie weer mee.
    Vanaf onze computer genieten we mee van de verhalen en de foto's.
    groeten uit Nederland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 214839

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 31 Mei 2017

Op reis in Frankrijk, Spanje en Portugal.

14 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Op de fiets naar Praag

31 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Thailand 2014

02 Augustus 2013 - 20 September 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela

01 November 2011 - 02 Maart 2012

Hanny en Henk in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja

03 Januari 2009 - 01 Juni 2010

Mijn derde uitzending.

Landen bezocht: