Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Nha Trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Nha Trang

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

01 Februari 2012 | Vietnam, Nha Trang

Na een paar bijzondere dagen bij Mai en Duc keerden we terug naar Hoi An om daar de rest van de TET vakantie door te brengen. We waren niet de enigen! Dit mooie stadje werd overspoeld door, vooral Vietnamese, toeristen. ’s Avonds schuifelde je voetje voor voetje door de smalle straatjes. Gelukkig konden we weer aardig goede fietsen huren en toen ook de zon nog ging schijnen hadden we een paar heerlijke dagen. We zwierven wat door de omgeving en ontdekten leuke weggetjes waarbij we dikwijls getuige waren van de feestelijke manier waarop het Vietnamees Nieuwjaar gevierd werd. Hele families zaten met elkaar te eten en te drinken waarbij het er soms vrolijk aan toeging.
Onze volgende bestemming, de badplaats Nha Trang, lag 500 kilometer naar het zuiden. Hier wonen Marianne en Chris die we graag wilden bezoeken. Marianne was een VSO collega van me en sinds het recente vertrek van VSO uit Vietnam, ondersteunt zij een oud studente van haar die een schooltje is begonnen voor kinderen met “special needs”. Marianne had me gevraagd of ik misschien nog wat met een leerkracht kon werken en wat ideeën kon geven.
Na een nachtrit van 13 uur met een zogenaamde sleeperbus kwamen we vroeg in de ochtend in Nha Trang aan en werden door Marianne en Chris hartelijk ontvangen. We konden ons wat opknappen en kregen een lekker ontbijtje. Daarna liepen we met elkaar over de prachtige boulevard van Nha Trang.
Ook deze stad is in korte tijd erg veranderd. Net als in Da Nang schieten de enorme hotels ook hier als paddenstoelen uit de grond. De stad is erg geliefd bij Russen, met als gevolg dat veel menu’s en uithangborden in het Russisch zijn. ’s Avonds (en niet alleen dan) vloeit hier de wodka rijkelijk. Russen zijn niet erg gezellig. Je krijgt zelden contact met hen, als je daar al behoefte aan zou hebben.

De volgende ochtend bezochten we het schooltje. Het zag er goed uit en de juffen waren erg toegewijd. Veel kinderen maakten daar in korte tijd goede vorderingen.
Het was leuk om met de kinderen en de juffen een uurtje te werken en ze, al spelend, te laten zien wat er zoal met bepaalde materialen mogelijk is. Heerlijk om te doen, maar ook behoorlijk inspannend. Ik was bekaf na een uur, maar ook heel voldaan.

Na drie dagen Nha Trang vertrekken we morgenvroeg met de bus naar Dalat, dat ongeveer 150 kilometer landinwaarts ligt. Hier hopen we weer wat in de omgeving te kunnen fietsen. Dat zal wel klimmen worden, want het is daar bergachtig.
Verder hebben we ons reisplan rigoureus omgegooid. Nu Karlijn en Joost richting Cambodja gaan fietsen, hebben we besloten daar ook heen te gaan. Het is een mogelijkheid hen nog te zien, voordat ze, na hun fietstocht door Azië, naar Canada vertrekken voor een jaar.
Samen met hen Angkor Wat bekijken is een zeer aantrekkelijk idee.
Dus wie weet, komt ons volgende verhaal wel uit Cambodja!

• 01 Februari 2012 - 16:03

Marre :

Mooie foto's Hanny! Veel plezier in Cambodja en omstreken, en geef Karlijn en Joost een dikke knuffel van ons! Groetjes, Marre

• 01 Februari 2012 - 16:13

Mirjam:

Wat enig dat jullie Karlijn en Joost gaan ontmoeten, bijzonder!
    Veel plezier met elkaar.
    Leuk verslag weer en mooie foto's.
    Hier voelt het momenteel aan als -17 graden..........koud!!!
    Maar mooie strakke lucht en een zon erbij, winter in Nederland.
    Tot later, liefs, Mirjam.

• 01 Februari 2012 - 16:26

Jacqueline:

Wat een leuke foto's! Veel plezier in Cambodja!
    Groetjes, Jacqueline

• 01 Februari 2012 - 17:12

Elly:

O, o, o het kan niet op!!!!
    Heerlijk, wat een leventje............
    Veel plezier en ik zou ook m'n kinderen tegemoet gaan hoor!

Gr. Elly

• 01 Februari 2012 - 17:59

Marjan:

Hallo Henk en Hanny wat leuk dat je vak toch ook nog even weer kunt uitoefenen tijdens deze reis.
    Het blijft bijzonder!
    Veel plezier met Karlijn en Joost.

• 01 Februari 2012 - 18:14

Marja:

Laat ik nou toch gedacht hebben dat jullie begin februari terug zouden zijn, mooi niet! Blijf genieten, maar dat lijkt niet moeilijk met al het moois dat jullie meemaken.
    Doe Karlijn en Joost van Henk en mij de groeten.
    Veel geluk met elkaar,
    Marja

• 02 Februari 2012 - 00:32

Willy:

Wat een leven.
    En- dat herken ik- die vrijheid als je allleen met elkaar bent, ik bedoel zonder groep: je kunt dan plannen, zo je die al hebt wijzigen. Vrijheid blijheid.
    Je las het al: het is hier winter, straffe wind dus ijzig koud(en voor mij dus binnenblijven). De schaatsers krijgen de kriebels.
    Ik heb weer zorgen om Helmi: hevige buikpijn moe en misselijk. maar we vertrouwen erop, dat het weer goedkomt.
    liefs, Willy

• 02 Februari 2012 - 13:19

Repke:

Heerlijk om weer een verslag van jullie te lezen!
    Hele dikke knuffel Rep

• 03 Februari 2012 - 12:05

Ingrid:

Hoi Hanny en henk,
    Net genoten van je verhaal en prachtige foto's.
    Goed van je om in je vakantie 'les te geven' te geven. Handen en voetenwerk?:-))
    Heerlijk om Karlijn en Joost nog te kunnen ontmoeten.
    Hier sneeuwt en vriest het nu brr, glibberen. Maar.. ook mooi.

Groetjes en veel plezier!

• 04 Februari 2012 - 16:34

Duang Djai:

sawadii kha nahm pung en chai dii

als ik dat zo lees bevalt dat dat leven daar in de oost meer dan je lief is!! het klinkt echt allemaal als genieten! fijn!! enig die ronde mand-bootjes! never seen before!
    leuk datjullie naar cambodia gaan, want tja, dat ken ik toch ook een beetje! fietsen in angkor wat is, ondanks de meest gammele fietsen, geweldig! jullie zullen er zeker van genieten

nog een aanrader voor cambodia: de boottocht van siemreap naar battambang (niet met de speedboat doen!!! maar gewoon lekker slow). je ziet ontelbaar veel bijeneters (vogeltje) en je komt ogen te kort om alles te zien.

hier creer ik mijn eigen vakantiegevoel in het weekend, heb vandaag eng isteren gelanglaufd!! tja, het laagje sneeuw was nog wel doen, maar het was het idee! het was een prachtige, ijskoude dag vandaag en ik denk dat iedereen weer weet wat koek en zopie is!

blijf alsjeblieft genieten, ik geniet nog steeds mee!

groeten carie

• 06 Februari 2012 - 14:19

Hedwigis:

Ha Hanny en Henk,
    het heeft even geduurd maar er waren wat computer problemen en die lijken weer opgelost dussss.
    Hier zitten we in de vrieskou en heeft een ieder het over een 11stedentocht?! Nou ik heb natuurlijk wel even heerlijk geschaatst.
    Fijn dat je Karlijk even life kunt gaan zien.
    Tot gauw
    Hedwigis