Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Mae Hong Son - Reisverslag uit Mae Hong Son, Thailand van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Mae Hong Son

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

23 November 2011 | Thailand, Mae Hong Son

Al bijna een week nu, zijn we in Mae Hong Son. Wat genieten we van deze plek! Voor mij voelt het allemaal weer heel vertrouwd. Ik ken nog overal de weg en ontmoet regelmatig oude bekenden. Laatst in het restaurantje “Salaween River”, hoorde ik achter me “Hanny??”. Zo leuk om dan iemand terug te zien met wie ik destijds leuk contact had.
Natuurlijk gingen we de tweede dag al naar het Special Education Centre, dat zo’n 7 kilometer buiten Mae Hong Son ligt. We hadden een brommer gehuurd, omdat we daarna nog een toertje door de bergen wilden maken. Bij het centrum troffen we een puinhoop aan, omdat ze het dak aan het isoleren waren. Slechts 2 van mijn oude collega’s waren aanwezig. Ik begreep, dat een aantal collega’s intussen een andere baan had. We moesten dinsdag maar terugkomen, dan waren de kinderen er vast en zeker.
Met de brommer reden we de bergen in. Voor een koffiepauze stopten we na een half uur bij een tentje, waar de eigenaresse me lang aankeek en opmerkte, dat ik al eerder geweest was. Dat klopte! Hier maakten ze lekkere fruitshakes en daar was ik al een paar keer voor langs geweest in het verleden. Ik kan soms niet geloven, dat mensen zolang een gezicht kunnen onthouden.
De weg de bergen in was steil en het klimmen met de brommer ging moeizaam. We redden het tot de waterval, maar hielden het daarna voor gezien. Niet verder omhoog dus. Op de terugweg deden we de mudspa aan en namen een lekker maskertje en een heet voetenbad met mineraalwater.
De ervaring met de brommer deed ons besluiten voortaan weer van de fiets gebruik te maken.
De volgende dag 2 mountainbikes gehuurd en de omgeving van Mae Hong Son verder verkend. Ook al vraagt het de nodige inspanning bij het klimmen, het geeft 10 keer meer voldoening. Op de fiets zijn we gewoon het gelukkigst. Hoewel mensen ons soms wat meewarig nakijken.
Op één van onze fietstochten kwamen we langs “Fern resort” een prachtige plek op 7 kilometer buiten MHS.
Hier was ik een paar maal eerder geweest (weten jullie nog Karlijn, Okke en Marijke, Christa, Dorien en Tom). Een prachtige, haast jungleachtige plek. Hier gebruikten we de lunch en namen we het besluit om onszelf te verwennen met een verblijf op deze paradijselijke plek. Van donderdag tot en met zondag a.s. zijn we in “Fern resort”.
In Mae Hong Son ontdekte ik 7 jaar geleden een koffietentje waar ze heerlijke cappuccino maakten. De eigenaresse, Moddang (rode mier), sprak een aardig woordje Nederlands, omdat Nederlandse toeristen, van o.a. Fox reizen, graag een kopje koffie bij haar dronken. Natuurlijk gingen we bij haar langs. Enthousiast begroette ze ons en vroeg of we “een lekker bakkie koffie” wilden. Helaas was ze door haar appelgebak heen. Geen nood, daar waren we nou niet direct voor gekomen.
Ze vertelde hoe druk de familie het had met het oogsten van rijst. We moesten maar eens gaan kijken op het rijstveld. Dat deden we en we konden meteen meedoen. Omdat het eigenlijk veel te warm was, boden we aan de volgende ochtend vroeg een paar uurtjes mee te doen. Aldus geschiedde. De volgende ochtend stonden we om 6 uur op en om half 7 stonden we de rijst te snijden. Gewoon met z’n tweeën op het grote rijstveld. We hebben een aardig aantal vierkante meters geoogst en toen het zweet ons in de ogen droop, zijn we gestopt. Moddang had ons ontbijt beloofd in de vorm van rijstsoep (Khao Tom). Lekker! Daarna nog een kop koffie met, jawel, een stuk appelgebak.
Die dag deden we een tweede poging om het Special Education Centre te bezoeken. Weer vingen we bot. Nog steeds werd er gewerkt en nog steeds waren er geen kinderen en oud-collega’s. Ik geef het op. Gelukkig zag ik bij toeval in de stad deze week nog 2 jonge collega’s waar ik destijds goed contact mee had. Mensen reageren zo verbaasd als je ineens voor hun neus staat. Wel heel leuk!
Vandaag dus onze laatste dag in het stadje zelf. Nog een fietstochtje, nog een keer naar de tempel op de berg om van het uitzicht te genieten en zo dadelijk nog even naar Moddang in de “Holland Club” voor een heerlijk kopje koffie.

Henk gaat zo nog wat filmpjes op zijn site zetten.

  • 23 November 2011 - 06:59

    Til:

    Goedmorgen vanuit een nog wat druilerig,donker, mistig Nederland! Ik heb weer genoten van jullie reisverhaal. Het "genieten" spat ervan af! Geweldig, om al die vertrouwde plekjes en mensen terug te zien. Leuk, dat ze je nog herkennen, Hanny! Alleen jammer, dat je vanwege de verbouwing, de kinderen niet hebt kunnen zien. Jullie foto's geven een goede indruk van de prachtige natuur. Ik ga nu snel opschieten, want ik ga Ria, een oud-collega uit 't Zeehospitium, van de trein halen. Dat zal een gezellig dagje worden! Geniet van het Fern resort, koffie en appelgebak. Klinkt goed....! Veel liefs, Til.

  • 23 November 2011 - 07:19

    Marijke:

    Ha Hanny en Henk,

    Ja, natuurlijk kan ik me alles haarscherp voor de geest halen, onze reis naar Thailand, ons verblijf in MHS dat je zo goed geregeld had, onze ontdekkingreizen met jou (verdwaald in de jungle!) en de leuke ontmoetingen met vriendelijke mensen;, door jouw boeiende verhalen zie je het zo voor je!
    Geniet met heel je hart, namens ons allemaal,
    liefs, Marijke

  • 23 November 2011 - 07:28

    Marlies En Koos:

    Ha Hannie en Henk,
    Zoals het voor Hanny steeds een herkenning van mensen en plekken is, zal Henk zich net als wij steeds planten herinneren uit de Antillen. We zagen er verschillende foto's tussen van bloemen die in onze tuin ook zo weelderig bloeiden. Geniet de komende dagen van de luxe van het resort en tot het volgende mail contact! Liefs uit het prachtig mistige Nederland van ons beiden, Marlies

  • 23 November 2011 - 08:01

    Annemarie:

    Wat leuk om weer een verhaal van jullie te lezen. En wat enig dat de mensen je nog herkennen! Veel plezier verder en geniet ervan samen. Groetjes, Annemarie

  • 23 November 2011 - 08:02

    Elly:

    Wat ontzettend leuk dat zoveel mensen je nog kennen.
    En ja, ik kan het me voorstellen dat jullie meewarig aangekeken werden op de fiets.
    Mooie foto in het voetenbad, jullie lijken op Zwarte Piet.
    Fijne dagen in het Fern resort!!!!

    lieve groet Elly

  • 23 November 2011 - 13:16

    Willy:

    wat een prachtig verhaal weer en die foto's!
    ik benijd jullie om jullie enorme vitaliteit!
    liefs, Willy

  • 23 November 2011 - 15:41

    Hedwigis:

    Ha Hanny en Henk
    ik blijf het genieten vinden. Ik kom net uit het dorp waar overal zwarte pieten lopen en sint liedjes gezongen worden en dan lees je een verhaal over en uit de tropen. Je vertelt het weer alsof je hier in de huiskamer zit.
    Tot mails
    Hedwigis

  • 23 November 2011 - 16:50

    Duang Djai:

    sawadie nahm pung e chai dii

    wat moet ik hier aan toevoegen, het genieten spat er inderdaad van af, en ik doe dat ook vanaf een heel ander plekje met mistige Nederland! Daar komen de herinneringen boven, het oerwoud, de watervallen, de olifanten, het Fern-resort met zijn mooie bloemen etc etc. Wist je ook nog dat john stops met ning daar ook een tijdje zijn geweest?
    Prachtig, de rijstvelden, het koffiedrinken in de Hollandclub, waar we toen die nederlandse muziek hoorden. blijven genieten samen, ik geniet gewoon mee!
    heb net gehoord dat de thailandreis niet doorgaat, dus daar zit geen ontmoeting in...
    tot ziens dan maar weer in Gemert!

    groeten carie

  • 24 November 2011 - 13:29

    Piet Dobbelsteen:

    Halo Henk en Hanny ik zie wel dat het boed gaat daar met jullie en dat het lekker warm is nety als hier in Argentinie iedere dag rond de 30 graden en dan zijn we pas in de lente ok. heb goede reis en veel genieten haudoe Piet

  • 24 November 2011 - 20:56

    Ilone:

    Hoi Hanny en Henk,
    Was nu pas even aan het lezen toegekomen. Wat een heerlijk enthousiast verhaal weer. Moet mooi zijn, ja: daar waar zoveel herinneringen liggen.
    Mooie foto's. Krijg zo beetje indruk van het landschap; zou trouwens niet weten hoe je rijst moet oogsten. Is ook vast hele warme klus. Wat heerlijk dat jullie zo fit zijn dat je 't redt op de fiets daar. Ik stap onderweg naar de Posbank al aantal keren af en is daar veul warmer !!
    Maar dat je nou uitgerekend daar voor Zwarte Piet gaat spelen. haha, mooie foto!!
    Fijn dat ik jullie zo kan volgen en lekker doorgaan met genieten maar weer.
    Warme groeten Ilone

  • 25 November 2011 - 18:13

    Ingrid:

    Wat leuk om bekenden terug te zien en van al het moois nog een keer te genieten.
    Goed zeg om in de hitte rijst te snijden, een heel aparte belevenis lijkt me.
    Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 5222
Totaal aantal bezoekers 214839

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 31 Mei 2017

Op reis in Frankrijk, Spanje en Portugal.

14 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Op de fiets naar Praag

31 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Thailand 2014

02 Augustus 2013 - 20 September 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela

01 November 2011 - 02 Maart 2012

Hanny en Henk in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja

03 Januari 2009 - 01 Juni 2010

Mijn derde uitzending.

Landen bezocht: