Langs Wezer en Werra - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Langs Wezer en Werra - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Langs Wezer en Werra

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

21 Mei 2014 | Duitsland, Hann. Münden

We zijn een lekker eindje opgeschoten de laatste dagen. We hebben er nu ruim 500 km opzitten en zijn vandaag aangekomen in Hann. Munden. Een prachtig oud stadje met heel veel vakwerkhuizen. De camping is gelegen op een eilandje op een kruispunt van de rivieren Fulda, Wezer en Werra. Het fietsen langs de rivieren is heerlijk, want we hoeven nauwelijks te klimmen, hoewel het landschap nu steeds heuvelachtiger wordt. we fietsen doorr groene valleien met velden waar het graan al hoog opgeschoten is. Boeren op het land halen hooi binnen. Een enkele keer passeert ons een trekker, maar meestal zijn de wegen en fietspaden heel erg rustig. We blijven ons erover verbazen dat je hier zo geweldig kunt fietsen. zo veilig, zo rustig en vooral zo PRACHTIG!!!
Kortom, we gaan vrolijk verder in de hoop dat het weer zo mooi blijft als het nu is. Morgen gaan we langs de rivier de Werra verder Duitsland in en komen dan in voormalig Oost-Duitsland. Het verschil zou nog zichtbaar en merkbaar zijn? We gaan het zien!

• 21 Mei 2014 - 22:16

Carie:

als de zon schijnt, is alles mooi!
    we hebben hier ook weer prachtig weer, maar de plensbuien hangen alweer in de lucht... dus misschien moet je ook wel een museumdagje inlassen...
    veel plezier!
    groet carie

• 22 Mei 2014 - 08:37

Hedwigis:

Ha Hanny en Henk,
    ik denk dat je het verschil tussen Oost en West zult merken. Tenminste jaren geleden, wij wel. De fietspaden zorgden ervoor dat onze ingewanden goed door elkaar werden gerammeld. Maar wij vonden de mensen nog vriendelijker en de natuur nog mooier.
    Dus, nog meer plezier voor jullie beiden.
    Groet Hedwigis

• 22 Mei 2014 - 13:15

Carlo En Vanessa:

Wat prachtig weer en wat heerlijk om mee te lezen! Veel plezier!

• 22 Mei 2014 - 21:28

Repke:

Wow, wat een prachtige grote boom!!!!
    Fijn dat jullie genieten en wij zo een beetje mee mogen genieten :-)
    Liefs Repke

• 23 Mei 2014 - 08:16

Joost:

zie er uit als vakantie :) blije gezichten en lekker weer.... heerlijk!

• 23 Mei 2014 - 09:39

Ingrid:

Dag mensen van het grote genieten. Wat super dat het fietsen zo goed gaat.
    Leuk om weer van een afstand mee te kijken en te zien dat er meer is dan werken:-)

Heel veel plezier samen.

Liefs,
    Ingrid

• 25 Mei 2014 - 17:36

José:

Dag Hanny en Henk, jullie tocht roept bij mij weer veel herinneringen op. Ik ben nu zelf op weg naar het zuiden. Eerst de Ardennen door en nu fiets ik door Lotharingen, dus de eerste kuitenbijters heb ik achter de rug. Veel plezier en genoegen op de reis naar Praag, José

• 26 Mei 2014 - 12:59

Heel toevallig.
    De laatste foto van die je in Hann Munden hebt gemaakt zie ik ook in de laatste versie van het tijdschrift DE REISPLAN terug.

Ik zit in gedachte ook weer op de fiets maar geniet nu van jullie grote genieten.

• 26 Mei 2014 - 12:59

• 26 Mei 2014 - 13:00