Een goede start! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Een goede start! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Een goede start!

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

08 November 2011 | Thailand, Bangkok

Vandaag zijn we een week in Thailand. Het wordt tijd voor een terugblik op onze eerste ervaringen hier. Na een voorspoedige reis landden we op het vliegveld Suvarnabhumi. Vlak voor de landing konden we vanuit het vliegtuig zien, hoeveel land er nog onder water staat. Het vliegveld echter was helemaal droog. We hadden van tevoren een hotel geboekt nabij het vliegveld, zodat we de volgende ochtend vroeg met een busje naar Trat in het oosten konden doorreizen, vanwaar we de oversteek naar Koh Chang konden maken. Op het vliegveld eerst een SIM-kaart en een busticket geregeld, toen met de taxi naar ons hotel. Aan het eind van de middag nog wat rondgelopen op een marktje in de buurt en de Thaise geuren opgesnoven. We waagden ons aan een maiskolf en een kopje loeisterke koffie. Daar zaten we dan op een Thaise markt, nog geen 24 uur na ons vertrek.
De volgende dag gingen we al vroeg naar het busstation, alwaar ons busje naar Koh Chang vertrok. Een rit van 6 uur volgde. In Trat aangekomen, gingen we met een oude Ferry naar het grootste eiland van de Koh Chang Archipel, een half uur varen ongeveer.
Altijd spannend waar je terecht zal komen. Het eiland was groter en groener dan ik me had voorgesteld. Ons busje ging ook met de Ferry over en bracht ons vervolgens naar “Paradise Bungalows”, waar we de eerste 5 nachten hadden geboekt.
Er loopt één lange weg bijna geheel rond het eiland. Zo nu en dan ging het flink bergop en afwaarts.
We begrepen al snel dat fietsen hier niet erg gemakkelijk zou gaan. We passeerden verschillende dorpen, waar het een drukte van belang was. Toeristen in overvloed hier! De dagen erna begrepen we dat er vooral heel veel Russen het eiland bevolken. Zelfs de menu’s in sommige restaurants zijn in het Russisch. Restaurantjes en cafés zijn vaak in handen van Europeanen. Je ziet Italiaanse restaurants en ijstentjes, Duitse Bierstuben en Scandinavische duikscholen. Een smeltkroes dus.
Ook veel Europese oudere heren met mooie jonge Thaise vriendinnen. (Henk zal het met mij moeten doen!)*
De afgelopen dagen zijn we behoorlijk actief geweest, ondanks de hitte hier. We hebben een mooie kayaktocht gemaakt op zee en daarbij ook nog een riviertje opgevaren dat in zee uitmondde. Hier was het heel stil en hebben we onze eerste ijsvogel gespot. En wat voor één! Zo prachtig blauw!
We hebben 2 dagen een brommer gehuurd en zijn daarmee het hele eiland rondgereden. Best eng af en toe met die steile hellingen. Maar we doen heel voorzichtig! Gisteren kwamen we op onze toer een leuk vissersdorp tegen, waar we aan het water heerlijk in een visrestaurant hebben gegeten.
Dat is het vakantiegevoel ten top!
Zwemmen in zee is ook heerlijk met deze warmte. Vanmorgen vroeg eerst een duik in zee genomen en een half uur fanatiek gezwommen. Daarna een heerlijk ontbijt, dit keer in een Frans tentje. Dat betekende dus croissantjes en stokbrood met kaas.
Dikwijls kom je hier in gesprek met mensen, die weer allerhande tips voor ons hebben voor het vervolg van onze reis. Bangkok lijkt niet echt een goed plan, want er staat nog veel water in deze stad. We reizen daarom eerst naar het noorden, naar Chiang Mai. Hopelijk lukt dat met de trein, want dat is wel het leukst om te doen.
We houden jullie op de hoogte van onze ervaringen.

*Hij zegt, dat ie niet anders zou willen. :)

• 08 November 2011 - 07:37

Koos Van Kampen:

Leuk Hanny, jouw eerste bericht in waarbenjenu. Fijn dat jullie een goede start hebben gemaakt. Heel veel plezier verder en we blijven jullie volgen!
    Hartelijke groet, ook van Marlies.

• 08 November 2011 - 07:49

Karlijn:

Leuk!!!! Fijn om iets van jullie te horen op deze manier. Ik zie jullie helemaal voor me, aan de vis, uitkijkend over zee. En woest zwemmend in dat fijne water :) Actievelingen zijn jullie, lekker hoor. Leuk om weer je reisverhalen te kunnen lezen mam. En tuurlijk wilt Henk alleen jou ;) Veel liefs van hier!

• 08 November 2011 - 07:52

Elly:

Heerlijk Hanny, dat klinkt goed! Komt het Thais alweer een beetje boven of ben je alles vergeten?
    Fijne tijd verder!!
    liefs Elly

• 08 November 2011 - 08:25

Jaap Ruigrok:

Leuk verslag met mooie foto's Hanny!

(P.S. Ik geloof dat Henk's reactie wel eerlijk was.)

• 08 November 2011 - 09:32

Herma:

Hoi Hanny en Henk
    Wat leuk om weer mee te genieten met jullie reis
    Geniet ervan met volle teugen
    Groetjes Herma

• 08 November 2011 - 09:55

Til:

Goedemorgen Globetrotters!
    Dat was heerlijk wakker worden. Met m'n 1ste kopje koffie heb ik zitten genieten van jullie eerste reisverhaal.Fijn, dat alles goed verlopen is en jullie geen last van de overstromingen hebben.Hoe voelde het om weer terug te zijn, Hanny? Was het een "thuiskomen"gevoel? De vertrouwde geuren en klanken...Lukt 't spreken/verstaan nog? Jullie hebben de eerste week alweer veel gedaan en gezien. Leuk, hoor! Het zal vast totaal anders zijn nu jullie samen reizen:Het samen kunnen genieten en delen!Hier is het naar Nederlandse maatstaven, nog steeds fantastisch weer. De Sinterklaasfolders vertellen je, dat 't tegen de winter loopt, maar dat gevoel heb je totaal niet...Op de TV waren zelfs alweer de eerste schaatswedstrijden te zien...Zo te lezen, is het bij jullie goed warm.Pfffft! Ik wens jullie een goede treinreis naar 't Noorden! Geniet enorm! Veel liefs.

• 08 November 2011 - 11:00

Repke:

Hey Hanny en pap,
    Heerlijk om vanuit het (eigenlijk ook wel erg fijne) koude nederland mee te mogen genieten met jullie. Wanneer vertekken jullie naar het noorden?
    Ik kijk uit naar jullie volgende verhaal!!
    Liefs Rep

• 08 November 2011 - 12:04

Willy:

Lieve Hanny en nu ook Henk(graag na jullie thuiskomst de kennismaking met Henk)
    Wat een heerlijk verhaal weer! Ik geniet daar enorm van en hoewel ik die landen niet ken kan ik me best indenken hoe jullie nu samen genieten. Zoals hiervoor al geschreven werd: samen genieten met iemand, die deze kunst ook verstaat is heerlijk!
    Veel liefs voor Hanny( voor Henk durf ik dat (nog) niet te schrijven. Dus, Henk, jij een allerhartelijkste groet
    Willy

• 08 November 2011 - 13:07

Marc:

Dat pensionado-leventje lijkt mij ook wel wat ;) Geniet ervan!

• 08 November 2011 - 13:27

Ilone:

Help mijn berichtje is niet geplaatst, denk doordat ik naam was vergeten in te vullen.
    Nou, nog maar eens dan.
    Maar leuk om wat van jullie te lezen, zag er al een beetje naar uit.
    Zat hem al wel te knijpen met al dat water, maar zo als jullie het doen, door de reis er wat aan aan te passen, zul je er niet al te veel last van hebben.
    Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben; in gedachten reis ik een beetje met jullie mee. wel warm hoor!
    Mooie foto's, de boeddha en tempel doen mij weer aan China denken. Hoop dat jullie er net zo van genieten, of meer, als ik daar heb gedaan.
    Het is jullie van harte gegund.
    Haha, natuurlijk wil Henk alleen maar jou. Hij is immers de bofkont; nee hoor grapje: jij ook.
    Maak er een mooie tijd van.
    Liefs Ilone

• 08 November 2011 - 13:28

Jannie Postema:

Fijn om te lezen hoe jou beleving is nu jullie samen reizen.
    Geniet met volle teugen en ja natuurlijk wil Henk dit met jou beleven, de foto van jullie samen bij dat tafeltje zegt genoeg.
    Ik geniet mee van jullie reis, een hartelijke groet voor beide van jannie.

• 08 November 2011 - 16:02

Jacqueline:

Hoi Hanny en Henk,

Heerlijk, dat jullie zo van de vakantie genieten! En Chang Mai...wat zullen jullie het daar naar jullie zin hebben! Heel veel plezier en geniet ervan!

• 08 November 2011 - 17:04

Mirjam:

Hallo Hanny en Henk,
    weer heel leuk om een verslag te lezen en de foto's te bekijken. Geweldig dat het allemaal zo voorspoedig verloopt, genieten dus.
    Goeie reis verder en veel plezier,
    lieve groet, Mirjam.

• 08 November 2011 - 18:30

Hedwigis En Paul:

Ha Hanny en Henk,
    wat heerlijk weer om een verslag van je/jullie te krijgen. Het is weer genieten. En wij maar hard werken en ons voorbereiden op st. Maarten en Sinterklaas. Ik denk dat wij hier net zo genieten van jullie verhalen als dat jullie daar genieten. Dat is dus wel heel dubbelop
    groeten Paul en Hedwigis

• 08 November 2011 - 21:22

Ingrid:

Hoi Hanny en Henk,

Erg leuk om te lezen dat het jullie goed gaat. Heerlijk om zo te kunnen genieten samen!
    Wat een prachtig land is het toch.
    Het is hier nog steeds mooi weer geweest, zodat we ook in dit landje fijn konden genieten van mooie wandelingen.

Heel veel plezier samen. We kijken uit naar jullie volgende verslag met mooie foto's.

Hartelijke groet,
    Arie en Ingrid

• 08 November 2011 - 22:44

Duang Djai:

ha die Hanny en Henk,
    Dat jullie nu daar zijn! wat geweldig! Wat een ervaringen. Met weemoed probeer ik tussen de regels door te lezen, op zoek naar mijn eigen thaise herinneringen. Volgens mijn neef is Koh Chang heerlijk, maar naar ik lees is het minder Thai dan je gedacht had. die ijsvogel! Tja, dat roept wel de nodige herinneringen op....
    Hou het droog en geniet, geniet geniet!
    Carie

• 10 November 2011 - 20:45

Henny Van Teun:

Leuk, om uitgebreid op de hoogte te worden gehouden van jullie belevenissen!
    Is de warmte een beetje uit te houden ?
    Geniet-ze !

• 11 November 2011 - 14:05

Henk En Riet :

Hoi Henk en Hanny...
    Wij zien aan de foto,s dat het goed gaat met het Zwitser leven gevoel van Henk en Hanny.
    In Nederland gaat het met Henk en Ingrid (P.V.V.) minder door de euro.Dus geniet ervan. Groetjes van Henk en Riet.