Een eigen plek. - Reisverslag uit Ða Năng, Vietnam van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Een eigen plek. - Reisverslag uit Ða Năng, Vietnam van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Een eigen plek.

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

05 Maart 2009 | Vietnam, Ða Năng


Sinds afgelopen maandag heb ik mijn eigen plek.
En wat voor een plek! Ik voel me hier echt heerlijk!
Eigenlijk wilde ik zondag al graag verhuizen, maar zo werd mij door de huisbaas gezegd; “Zondag, was geen lucky day”. Hier raadpleegt men bij belangrijke gebeurtenissen nog vaak een fortune teller. Ik luisterde uiteraard naar dit advies.
Toen ik maandagochtend met al mijn spullen klaar stond om te vertrekken, begon het vreselijk te hozen. Desondanks kwam de collega die me zou helpen, door de regen aanzetten. Met een smile van oor tot oor. Was dit even een goed voorteken! Zoveel regen, kon alleen maar heel veel goeds voor de toekomst betekenen.
En, ik kan niet anders zeggen; ik ben heel erg blij met de plek waar ik nu zit en vooral met de familie bij wie ik nu woon.
Ze hadden mijn huisje helemaal onder handen genomen. Alles geschilderd en opgeknapt.
Gordijnen opgehangen en zelfs het bed was opgemaakt. Zeep, tandpasta en tandenborstel; ik kon het zo gek niet bedenken, aan alles was gedacht. Zelfs nog een bos bloemen op tafel.
Wat een warm welkom!
De familie bestaat uit: Duc, de heer des huizes, zijn vrouw, Mai, en hun twee zonen Tho (22) en Phu (16). Mai geeft les op het college voor informatica dat direct naast ons huis is gelegen. Wat Duc precies doet, weet ik nog niet. Volgens mij werkt hij ook op het college.
De oudste zoon studeert techniek en de jongste zit op highschool.
De beide jongens spreken een beetje Engels, maar het echtpaar (nog) niet.
We zijn deze week al heel hard bezig geweest om het Engels en het Vietnamees te oefenen.
Verder neemt Mai me mee op de brommer, om boodschappen te doen of om in zee te gaan zwemmen.
Ook wil ze me graag helpen bij het koken en komt met allerlei ingrediënten aanzetten, die het gerecht nog lekkerder maken.
Afijn, dit is echt zo geweldig leuk om mee te maken. Het is heerlijk om thuis te komen en een praatje te kunnen maken of er samen op uit te kunnen gaan.
Ik hoop hier echt een fijne tijd te hebben en ben er van overtuigd dat dat gaat lukken!

Mijn nieuwe adres luidt;

69 NGUYEN KHUYEN
Quan Lien Chieu
Da Nang
Vietnam

P.S. En ik heb ook internet hier!



  • 05 Maart 2009 - 12:25

    Karlijn:

    Heeeeerlijk mam!! Ik ben heel blij voor je! Het klinkt geweldig, leuk dat je je zo welkom voelt. Binnenkort van foto's van de binnenkant van je huisje?? xxx

  • 05 Maart 2009 - 12:39

    Til:

    Wat ziet het er leuk uit, Hanny!!!
    Ik had naar aanleiding van je verhalen een bepaalde voorstelling gemaakt...maar dit overtreft echt alles!Zelfs je bloempotten zijn mooier...En leuk, die foto samen met Mai.Geniet enorm van alles en tot bellens/mails.Dag!Til.

  • 05 Maart 2009 - 12:56

    Marlies:

    Wow klinkt super, Hanny!! Fijn dat het zo bevalt :)
    Geniet ervan!!
    Liefs, je nichtje Marlies

  • 05 Maart 2009 - 13:11

    Elly:

    Wat geweldig dat je zo'n fijne plek hebt gevonden.
    Zelfs met een wasmachine.
    Alles erop en eraan.
    Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt.

    liefs Elly

  • 05 Maart 2009 - 13:18

    Jet:

    Fijn land he, Vietnam!!

  • 05 Maart 2009 - 13:23

    Marc:

    Hoi Hanny,

    volgens mij ben je goed terecht gekomen!

  • 05 Maart 2009 - 13:42

    Frederike:

    Ha Hanny,

    Wat heerlijk, je eigen plekje! Ik hoop dat je je zo thuis blijft voelen en ik ben benieuwd hoe de binnenkant eruit ziet!

    Groet Frederike

  • 05 Maart 2009 - 15:18

    Heleen:

    Wat geweldig om zo bij je naar binnen te kunnen kijken en wat lijkt het een heerlijke plek! Geniet er van!
    Liefs uit Holland

  • 05 Maart 2009 - 17:48

    Joop En Paula:

    Geweldig Hanny,
    dat je het zo getroffen heb.
    Joop en Paula

  • 05 Maart 2009 - 18:04

    Ingrid:

    Wat fijn Hanny dat je dit plekje hebt gevonden met mensen die er voor je zijn. Het ziet er gezellig uit.

  • 05 Maart 2009 - 18:48

    Heidi:

    hallo hanny wat een leuk huisje .ik kan me voorstellen dat je er erg blij mee bent groetjes heidi

  • 05 Maart 2009 - 18:58

    Marlies:

    Hoi Hannie,
    Wat een belangrijk moment voor je: een thuis in Vietnam. En een betere manier om de gewoontes van daar te leren kennen dan van mensen in je dagelijkse omgeving is er niet, volgens mij. Nu is het avontuur pas compleet, eigenlijk. is de omgeving van het huis leuk? Markt? Winkels? Veel geluk en gezelligheid (leg dat woord maar eens uit in het Vietnamees) met de buren! Ik schrijf je binnenkort een mail over het reilen en zeilen hier. Liefs, Marlies

  • 05 Maart 2009 - 19:39

    Anne:

    Hallo Hanny,

    Heerlijk, dat je je plek gevonden hebt.Je ziet er ook stralend uit.
    Ik ga de 12e naar Bali, en weet niet goed of ik je vandaar uit kan mailen, anders tot na 12 mei.Intussen jij een hele fijne tijd bij "jouw" familie.

    Liefs, anne

  • 05 Maart 2009 - 19:51

    Annemarie:

    Gefeliciteerd met je huisje Hanny!! En wat leuk om gelijk op het filmpje te zien hoe alles eruit ziet! Geniet van je eigen plek, hoop dat je je er helemaal thuis voelt. Groetjes

  • 05 Maart 2009 - 22:29

    Marijke:

    Ha Hanny,
    Dat is boffen, zeg. Beter kun je het inderdaad niet treffen met je woonplek en vooral de familie waar je bij komt te wonen. Lijkt wel op Thailand, Mae H.S. ook met die gezellige plaatsjes.
    Een heel fijne tijd gewenst daar. Hoe het op je werk gaat lezen we hopelijk een andere keer...
    Liefs, Marijke

  • 06 Maart 2009 - 05:50

    Nathalie:

    dit ziet er fantastisch uit!! en die fiets ook.

    naat

  • 06 Maart 2009 - 09:34

    Karlijn:

    wat een leuke filmpjes van je huisje!! Ziet er leuk uit!! xx

  • 06 Maart 2009 - 11:01

    Mieke:

    Oh, Han, wat leuk voor je!
    Groetjes,
    Mieke

  • 06 Maart 2009 - 12:52

    Carie:

    ha die Hanny,

    Klein maar fijn, zullen we zeggen! Is er ook een afdakje bij de binnenplaats? Zodat je niet bij iedere drup naar binnen hoeft?
    Ik hoop heel erg dat de leuke familie en jij elkaar in het hart kunt sluiten!
    groeten uit brabant!

  • 07 Maart 2009 - 09:02

    Marja V. :

    Hanny,

    Wat schattig en verzorgd ziet het er uit. En zelfs een mandarijnenboom (als ik me niet vergis). Ook dat kan alleen maar veel goeds betekenen. Ben blij voor je met je mooie nieuwe stek.
    Liefs, Marja

  • 08 Maart 2009 - 13:54

    Sheila:

    How professional was that ! And interesting too !
    Lovely to talk. keep safe !


  • 09 Maart 2009 - 15:26

    Joost:

    geniaal, wat een leuk plekkie! ik voel de warmte door het beeldscherm, ik hoop dat je je er fijn zult voelen. dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 214862

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 31 Mei 2017

Op reis in Frankrijk, Spanje en Portugal.

14 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Op de fiets naar Praag

31 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Thailand 2014

02 Augustus 2013 - 20 September 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela

01 November 2011 - 02 Maart 2012

Hanny en Henk in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja

03 Januari 2009 - 01 Juni 2010

Mijn derde uitzending.

Landen bezocht: