Laatste bericht uit Vietnam - Reisverslag uit Ða Năng, Vietnam van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit Vietnam - Reisverslag uit Ða Năng, Vietnam van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit Vietnam

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

30 Mei 2010 | Vietnam, Ða Năng

Mijn laatste dag in Vietnam.
Die dag begon, zoals gewoonlijk, heel vroeg. Om half 6 opgestaan om nog de laatste spullen in te pakken en mijn huisje aan kant te brengen.
De afgelopen dagen stonden in het teken van afscheid nemen. De laatste schooldag met afscheid van de kinderen. Een afscheidsparty met de collega’s, een etentje met mensen die ik hier in Da Nang heb leren kennen. En gisteravond tot slot, een etentje met de familie, waarbij ook Mrs.Mai, de headteacher en mijn tolk, Mrs.Le waren uitgenodigd. Toen we terugreden over de drukke boulevard en ik de maan groot en rond zag opkomen, werd ik wel even wat weemoedig. Het was nu echt over.
Wat heb ik veel beleefd in die afgelopen 1,5 jaar. Er waren zoveel mooie ontmoetingen en bijzondere ervaringen. Ik heb geprobeerd er iets van te delen door middel van mijn blog, maar realiseer me tegelijk dat het ondoenlijk is om de sfeer en het echte leven hier, weer te geven. Vietnam moet je ervaren, ruiken, proeven, beleven. Het is zo intens, zo hectisch vaak, dat het me ook regelmatig teveel werd. Ik verlang nu naar stilte, frisse lucht en 20 graden.
Vanmorgen zaten Mai en ik aan een kommetje rijstsoep. “Nou Mai”, verzuchtte ik, “Dit is de laatste keer, dat we samen ontbijten”. Dat had ik beter niet kunnen zeggen. Tranen drupten in Mai haar kommetje. Toen konden we allebei niet meer droog houden.
Als ik straks naar het vliegveld ga, gaat de familie mee en ook zullen er een aantal collega’s zijn.
Ik had ze gezegd, dat ze mochten komen, maar liever “no tears”.
Of dat gaat lukken? Het zal mij benieuwen.

Het was heel leuk om mijn ervaringen op te schrijven en de reacties op de verhalen te lezen.

Lieve lezers, bedankt!


  • 30 Mei 2010 - 06:35

    Til:

    Morrege Hanny!
    Jammer, ik ben te laat. Ik had je nog even willen Skypen...je een heel goede reis willen wensen! Nee, jullie zullen het vast niet "droog" houden op het vliegveld.Maar dat is logisch. Mai heeft met haar familie veel voor je betekend en afscheid nemen van Vietnam is óók niet niets...Je sluit weer een belangrijke periode in je leven af. En wát goed heb je die anderhalf jaar volbracht!!! Naast de geweldig fijne momenten, was het af en toe best zwaar...Toch?Wij zien naar je uit, Hanny! Dinsdag zal Nederland je met een zonnetje en 20 graden en open armen ontvangen! Nogmaals : Een heel goede reis en tot gauw. Liefs, Til.

  • 30 Mei 2010 - 06:45

    Hedwigis:

    Ha Hanny,
    vanuit een nat Nederland wens ik je een goede reis. Maar dat is vandaag! Fijn dat je weer terug komt. Tot gauw Hedwigis

  • 30 Mei 2010 - 07:05

    Ilone:

    Aha, dinsdag ben je dus weer terug in Nederland. Dan kan ik je nog net een goede reis wensen.
    Lijkt me ook erg leuk je weer te zien.
    Maar wel moeilijk hé: afscheid nemen.
    Hoop dat je inderdaad mooi weer hebt, als je hier aankomt. Zoals daar zal het hier in ieder geval zeker niet zijn. Is koel momenteel.

  • 30 Mei 2010 - 07:48

    Joeke:

    Hai Hanny, lang geleden dat je wat van me hoorde! Als eerste een goede reis terug naar NL! Je derde placement alweer afgerond... Respect!!!! Wat een ervaringen de afgelopen jaren: Thailand, Afrika, Vietnam.... Ik heb veel bewondering voor je. Nu terug naar Fam en vrienden. Ik zal je verhalen missen... Veel geluk weer terug in ons kikkerland.

  • 30 Mei 2010 - 08:24

    Karlijn:

    Hele goede reis mam en graag tot dinsdag! Ben benieuwd hoe het afscheid op het vliegveld ging. X

  • 30 Mei 2010 - 09:10

    Remco Van Den Hoven:


    Nogmaals: goede reis en tot ziens op de 2e!
    Je neemt waarschijnlijk (na een matige maand mei) de hoop op 20 graden mee!

  • 30 Mei 2010 - 09:54

    Ingrid:

    Hoi Hanny,

    Sterkte met afscheid nemen en een heel goede reis gewenst. Tot ziens op een terrasje in de zon!

    Liefs.

  • 30 Mei 2010 - 16:53

    Carie:

    stilte, frisse lucht en 20 graden..... dat klinkt mij ook als muziek in de oren! vandaag maar weer de verwarming aangedaan. het moet toch een beetje gezellig blijven...
    goede reis en tot gauw!
    groeten carie

  • 01 Juni 2010 - 09:08

    Margot:

    Hoi Hanny,
    goh joh, dat is allemaal best emotioneel.
    maar toch ook prima om weer naar het kikkerland te komen.
    We zien elkaar wel weer een keer he? Ik heb genoten van je verhalen.
    Liefs, Margot.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 214814

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 31 Mei 2017

Op reis in Frankrijk, Spanje en Portugal.

14 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Op de fiets naar Praag

31 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Thailand 2014

02 Augustus 2013 - 20 September 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela

01 November 2011 - 02 Maart 2012

Hanny en Henk in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja

03 Januari 2009 - 01 Juni 2010

Mijn derde uitzending.

Landen bezocht: