Vakantie - Reisverslag uit Peking, China van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Vakantie - Reisverslag uit Peking, China van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Vakantie

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

23 Januari 2009 | China, Peking

Vandaag hadden we onze laatste dag van de taaltraining.
In de afgelopen drie weken hebben we geleerd hoe we ons voor kunnen stellen, iets kunnen bestellen in een restaurant en moeten we ons kunnen redden bij het kopen van groente en fruit op de markt. Afgelopen woensdag zijn we het op de markt in praktijk gaan brengen en dat betekent dan een hoop lol. We hebben zo wie zo heel wat afgelachen de afgelopen weken. Het gevecht met de ons onbekende klanken en de reacties van de juf daarop waren zo lachwekkend. Onze juf kwam soms niet meer bij. Maar met engelengeduld ging ze door en stukje bij beetje kwamen we kleine stapjes verder.
Vandaag gingen we met de VSO staff en alle volunteers lunchen en wij zouden wel even in praktijk gaan brengen wat we geleerd hadden. Grote hilariteit bij onze Vietnamese collega’s.

Nu is de vakantie begonnen en zijn we negen dagen vrij.
Omdat we niet negen dagen lang op onze hotelkamer willen zitten, hebben we twee trips geboekt.
Morgen vertrekken we met vier mensen naar Halong Bay, een bekende trekpleister.
Halong Bay moet je gezien hebben, als je Vietnam bezoekt. Het is hier ongeveer 80 km vandaan. We overnachten op een boot. Hopelijk is het goed weer, want het wil nog wel eens mistig zijn in deze tijd van het jaar.
Het is hier ten slotte nog steeds winter en de temperatuur ligt rond een graad of 15.
Onze tweede trip vindt later in de week plaats en voert naar de provincie Ha Giang in het noorden van Vietnam. Hier zullen we met z’n zessen een dag of vijf rondtrekken.
Ik zal uiteraard van beide trips verslag doen.
Afgelopen zondag hebben we een uitstapje gemaakt naar de Perfume Pagoda, een kilometer of 70 buiten Hanoi. Helaas was het heel mistig die dag en kregen we niet de mooie uitzichten te zien, die beloofd waren in de folder.
Bij dit bericht probeer ik drie korte filmpjes te plaatsen.
De filmpjes maak ik gewoon met mijn fotocamera, dus de kwaliteit is niet daverend, zoals jullie misschien al gemerkt hebben.’
Maar het gaat om het idee en je krijgt gewoon een beter idee als de beelden bewegen en je het bijbehorende geluid hoort.
De foto’s bij dit bericht zijn van de Perfume Pagoda, één van ons taalklasje en de Vietnamese juf en een groepsfoto van de VSO staff en de nieuwe volunteers.
Tja en dan zal ik maar afscheid nemen met de woorden die je hier de hele dag hoort op dit moment.
Chúc mùng nam moi!
ofwel
Gelukkig nieuwjaar!

• 23 Januari 2009 - 09:05

Heidi:

hoi hanny .fijne vakantie ,geniet er maar even van groetjes heidi

• 23 Januari 2009 - 09:48

Marja Van Beinum:

Hoi Hanny,
    Even je laatste berichtje gelezen; erg leuk! Gaat het goed met je?? Zo te lezen wel. Geniet er maar van!Hier op school gaat alles goed. Petra Pison is naar Noord;Het is teveel om te vertellen maar we hebben nu Gonny Bax als interim unitleidster.
    Wil je meer horen dan hoor ik dat wel van je.
    Maar dat denk ik niet!!!
    Jij weer op het VSO????
    Je kunt het ook niet laten he??
    Ik blijf je nieuws wel lezen hoor!
    Groetjes van Marja

• 23 Januari 2009 - 11:33

Koos Van Kampen:

Zo te lezen heb je je draai in Vietnam al gevonden. Een fijne en leerzamen vakantie toegewenst.
    Hartelijke groet, Marlies en Koos

PS. Wij hebben nog een week in Suriname!

• 23 Januari 2009 - 17:30

Carie:

Vakantie....!
    Klinkt goed! Volgens mij loop je lekker te genieten (en een beetje te bibberen, of heb je nu wel genoeg warme kleren bij?
    groetjes uit brabant

• 23 Januari 2009 - 17:53

Jacqueline:

Super, Hanny...geniet er maar van! Leuk, dat je het daar zo naar je zin hebt en zo heerlijk kun lachen.

• 23 Januari 2009 - 19:56

Anne Blonk:

Hoi Hanny,

Heel veel plezier bij Halong Bay. Het is zo mooi daar, je zult genieten. Ik denk dat de andere tocht o.a Sapa en Bac'Ha aandoet is ook heel indrukwekkend, tegen de Chinese grens aan.
    Wat heerlijk, dat jullie zo'n lol hebben met elkaar, dit klinkt toch allemaal fijner dan in Afrika. Geniet met volle teugen.En wat leuk dat je al een woordje Vietnamees spreekt.
    Volgens mij roepen ze bij alles Chuc Mun, dus ook voor jou Chuc mun, liefs, Anne

• 25 Januari 2009 - 10:21

Hedwigis:

O Hanny, wat klinkt dat heerlijk. VAkantie. Ik heb niets te klagen. Over 3 weken ben ik ook weer zover.
    Het klinkt allemaal heel goed, zoals je het weer vertelt.
    Groeten Hedwigis

• 26 Januari 2009 - 15:53

Til:

Wat fijn, dat jullie nu met elkaar op vakantie zijn en zoveel plezier hebben. Je hebt nu gelukkig een heel ander leven dan in Uganda!Ik verheug me alweer op al je belevenissen.
    Enne...nogmaals een heel Gelukkig Nieuwjaar gewenst!
    Zijn de bomen en takken nog op tijd groen geworden? Was er veel vuurwerk? Werden er ook speciale gerechten gegeten? Geniet enorm de komende dagen! Liefs, Til.

• 27 Januari 2009 - 20:42

Marijke:

Lieve Hanny,
    Wat heerlijk toch dat je het zo naar je zin hebt, met elkaar. Eén grote ontdekkingsreis weer tot nu toe. Veel plezier bij die leuke en interessante bezienswaardigheden. Enne...gefeliciteerd met Karlijn's verjaardag. Vast even lastig voor je.
    Gelukkig kun je bellen!
    Liefs, Marijke

• 28 Januari 2009 - 08:11

Heleen:

Dag lieve Hanny, wat ben je dan weer ineens dichtbij! Wat een andere cultuur. je brengt het ook heel treffend, moet ik zeggen met zo'n straatbeeld. Heel erg leuk om van je te horen. Ik denk aan je! Geniet ervan!