Aankomst in Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Aankomst in Oeganda - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Oeganda

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

19 November 2005 | Oeganda, Kampala

De laatste dagen voor mijn vertrek naar Uganda waren ongelooflijk hectisch. Het regelen van veel zaken op het laatste moment en daarnaast dan ook nog een telefoontje van VSO, dat ik er rekening mee diende te houden dat ik niet zou kunnen vertrekken in verband met onlusten in Kampala. Maar gelukkig kwam het verlossende telefoontje en toen ik 2 uur voor vertrek ook nog mijn paspoort en visum van de DHL koerier in ontvangst kon nemen leek het niet meer fout te kunnen gaan.
De reis, eerst naar Londen en vervolgens naar Entebbe in Uganda, verliep vlot. Vliegend naar Londen zag ik een prachtige rode lucht van de zonsondergang en een maan die bijna vol was.
In Londen moesten we drie uur wachten voor we op het vliegtuig naar Uganda konden stappen. Na zeven uur vliegen waren we er al. Geen vliegveld temidden van snelwegen en wolkenkrabbers zoals in Bangkok het geval is, maar een plek die haast weldadig aandeed, zo rustig was het er. Geen drukke aan en afvoerwegen, maar een matige drukke tweebaansweg. Geen brommertjes hier, maar wandelaars die langs de weg lopen. Hier en daar wat bebouwing in de vorm van eenvoudige huizen en wat winkeltjes. Ik zag mensen met een vrachtje op hun hoofd. Het Victoria meer lag er zo glad als een spiegel bij. Een heel goede eerste indruk, denk ik zo. We reden met z’n vijven naar het trainingscentrum. Behalve Maria, de andere Nederlandse vrouw, waren er ook twee jonge Nederlanders en één Duitse jongen bij.
In een soort park ligt het trainingscentrum waar we de komende week zullen verblijven. Heel eenvoudig allemaal. Zittend in mijn kamertje hoor ik buiten ongewone vogels fluiten. Verder is het er stil, want verkeer komt hier niet. Heerlijk om even bij te komen na dit korte nachtje.
We hoeven niets deze eerste dag. Alleen met elkaar de lunch en het diner gebruiken. De eerste maaltijd viel wat tegen, als ik eerlijk ben. Ik ben ook wel erg verwend geweest in Thailand met dat heerlijke eten. Morgen gaan we Kampala bekijken. Daar moet het wel drukker zijn want er wonen rond de miljoen mensen. Aan het eind van de week is er nog een dag gepland in het programma met mijn werkgever en ik neem aan dat we dan vervolgens samen naar Bushenyi reizen. Daar zit tot mijn verrassing een stel dat ik tijdens een eerdere training heb leren kennen. En er zijn nog meer VSO-ers op die plek. Ik zal dus niet snel vereenzamen

  • 19 November 2005 - 13:01

    Elly:

    Lieve Hanny
    Fijn dat je goed bent aangekomen, spannend allemaal hoor!
    Als het eten matig blijft gaan we je wel dingen opsturen, stamppotten enz.
    Hoe is de temperatuur daar.
    Veel succes hoor we blijven contact houden.
    veel liefs van ons vieren

  • 19 November 2005 - 13:07

    Jet:

    Lieve Hanny, dat klinkt goed! Spannend!
    Kus,
    Jet

  • 19 November 2005 - 13:22

    Mirjam:

    Lieve Hanny, wat fijn een eerste bericht van je te ontvangen en te lezen dat je reis goed verlopen is. Inderdaad, hectisch, zo vlak voor je vertrek.
    Sterkte en succes. Veel liefs, Mirjam.

  • 19 November 2005 - 13:55

    Willy:

    Ongelofelijk:nog geen week geleden was je in ons midden en nu alweer zo ver weg.Maar dichtbij in ons hart. heerlijk weer je website te kunnen lezen.Liefs, Willy

  • 19 November 2005 - 14:30

    Frederike:

    Ik ben blij dat de reis goed verliep. Het afscheid zal wel weer heel moeilijk zijn geweest..
    geniet van deze nieuwe ervaring!
    veel liefs van Frederike

  • 19 November 2005 - 19:44

    Robbert:

    Goed om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Succes met acclimatiseren de komende dagen!

  • 19 November 2005 - 20:39

    Ingrid:

    Wat zul hem geknepen hebben, twee uur voor vertrek pas je paspoort terug :-(
    Tja, de macaroni was heerlijk vanavond, maar dat weegt niet op tegen zoveel nieuwe prachtige indrukken........

  • 20 November 2005 - 08:32

    Til:

    Lieve Hannie,
    Welkom! Heerlijk,dat al dat afscheid nemen nu achter de rug is...hoe gezellig het vorige week ook was!Ik ben zo benieuwd,welk land je het beste gaat bevallen.Het zijn twee zulke verschillende culturen.Fijn, dat er de nodige VSO-mensen zitten.Ik heb weer van je verslag genoten!Veel sterkte en tot schrijfs.Liefs, Til.

  • 20 November 2005 - 12:22

    Cora:

    Fijn Hanny dat de eerste indruk niet slecht is.
    Voor ons bijzonder om daar zo'n rust aan te treffen. Geniet ervan en veel succes.
    Lieve groet.

  • 20 November 2005 - 16:00

    Christi:

    dankzij Wil, die ik zojuist op de Zwitserland-reunie naar jouw wachtwoord heb gevraagd en die het wist, heb ik zojuist je bericht gelezen.op teletekst heb ik nog gekeken of jouw vlucht op tijd vertrok, en dat was het geval.Veel genieten daar in Oeganda Han!!!

  • 20 November 2005 - 19:55

    Rieke:

    Hoi Hanny, fijn dat je zo'n goed begin hebt. Onze kennismakeing vond ik ook helemaal leuk. Ik zou het leuk vinden om je e-mailadres te krijgen. Je verslag volg ik met GROTE belangstelling en met een gevoel van Oh wat zou ik graag dat zien wat je beschrijft.Mijn e-mail is Ruimte.33@zonnet,nl.

  • 21 November 2005 - 09:04

    Josje:

    Nou Hanny, je nieuwe avontuur is weer begonnen. Heel veel plezier. Leuk om je mailtjes weer te ontvangen. Groetjes Josje

  • 22 November 2005 - 20:56

    Lenny:

    Nou Han, je nieuwe avontuur is weer begonnen, zet hem op! Fijn dat we weer allemaal mee kunnen genieten, zo komen we in onze verbeelding ook nog eens in vreemde werelddelen. Wel leuk dat je het laatste half jaar hier ook zo genoten hebt want we zien je graag terug na verloop van tijd.
    Liefs van Lenny

  • 23 November 2005 - 13:29

    Koos:

    Fijn dat je een goede start kan maken. We blijven je avonturen met veel belangstelling volgen.
    Veel liefs en sterkte, Koos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 214602

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 31 Mei 2017

Op reis in Frankrijk, Spanje en Portugal.

14 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Op de fiets naar Praag

31 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Thailand 2014

02 Augustus 2013 - 20 September 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela

01 November 2011 - 02 Maart 2012

Hanny en Henk in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja

03 Januari 2009 - 01 Juni 2010

Mijn derde uitzending.

Landen bezocht: