Spanje en nu:Portugal - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Spanje en nu:Portugal - Reisverslag uit Castelo de Vide, Portugal van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Spanje en nu:Portugal

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

20 April 2017 | Portugal, Castelo de Vide

Spanje en nu: Portugal.
Dat viel nog niet mee, dat eerste bericht!
Het was al bijna drie jaar geleden, dat ik voor het laatst met de site “hanny.waarbenjij.nu” gewerkt had. Veel was verouderd en bovendien werkte internet op veel campings niet goed, zodat het vorige bericht eigenlijk al oud nieuws was.
Afijn, ik ga vrolijk verder met een nieuw bericht.
Intussen is er al zoveel gebeurd. We hebben een heerlijke tijd aan de Loire gehad en zijn daarna doorgereden naar San Sebastian. Daar overnacht op een camping, die stampvol stond met waanzinnig grote campers en een veld vol met tentjes met feestvierende jongeren.
Gelukkig, dat je dan de volgende dag verder kunt trekken.
Meteen door naar Salamanca in Spanje. Een prachtige oude stad, waar we heerlijk door de oude straatjes gedwaald hebben. Alles ziet er extra mooi uit, omdat het (het spijt me voor de thuisblijvers) zulk prachtig weer is al die tijd.
We konden van de camping, langs de rivier, zo naar Salamanca fietsen.
De volgende dag door naar Portugal, waar aan het eind van de middag aankwamen in Quinta do Pomarinho. Wat een prachtige, rustige plek om eens wat langer te blijven.
Vandaag over een oud Romeins pad, naar het oude, ommuurde stadje Castelo de Vide gelopen, genietend van het landschap en de prachtige flora langs dit pad. Overal de geur van brem.
We liepen door steil oplopende straatjes en keken vanaf de hooggelegen kasteelmuren over het omringende landschap.
Er staan nog een aantal wandelingen en een fietstocht op het programma, dus vervelen doen we ons hier vast niet!

• 21 April 2017 - 11:46

Karlijn:

Zon, bloemen, terrasjes en oude stadjes. Klinkt ideaal! Dan moet je af en toe zo'n feestcamping maar voor lief nemen. Je kunt niet alles hebben he mam ;) Geniet van Portugal!

• 21 April 2017 - 23:07

Marlies:

Ah, heimweefoto's! Gelukkig gaan we al snel terug. Jammer dat we elkaar net niet zullen treffen. Geniet op Pomarinho en van de wijde omgeving. Nog naar de markt geweest, vanochtend? Veel groeten aan Dolf en alle anderen.

• 22 April 2017 - 09:11

José:

Hi Henk en Hanny, we mogen weer even meegenieten van jullie reisavonturen. Met de bus reizen en de fietsen mee, geeft veel mogelijkheden!! Blijf genieten en schrijven en voorlopig in het zuiden. Hier komt de meivakantie eraan, de allerkoudste ooit!
    Veel goeds samen.

• 22 April 2017 - 12:19

Springbokje:

Hanny, gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet er samen maar van!

• 05 Mei 2017 - 14:31

Ilone:

Mooie foto's ook. Sfeervolle dorpjes, alle bloemen, kan ze bijna ruiken.

Tags: oude steden