De eerste vakantieweek. - Reisverslag uit Cheverny, Frankrijk van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu De eerste vakantieweek. - Reisverslag uit Cheverny, Frankrijk van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

De eerste vakantieweek.

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

20 April 2017 | Frankrijk, Cheverny

De eerste vakantieweek: aan de Loire
Onze eerste vakantieweek zit er alweer op. En wat voor een week! Op de dag van vertrek reden we vlot naar de Loire, waar we uiteindelijk op een fijne camping in Cheverny terecht kwamen.
Elke dag werden we hier gewekt door het gekwinkeleer van vele vogels, waaronder de koekoek!
Natuurlijk stapten we de volgende dag meteen op onze fietsen en maakten een prachtige tocht door het dal van de Loire, om uiteindelijk in de stad Blois te eindigen. Een mooie oude stad.
De volgende dagen maakten we nog een flink aantal fietskilometers door een prachtig landschap, waarbij de zon steeds uitbundig scheen. Het voorjaar was ook hier in alle hevigheid losgebarsten. Heel veel seringen en blauwe regen in bloei. Slootkanten vol slanke sleutelbloemen.
Het was wel weer even wennen in het blauwe busje van Henk, maar al snel hadden we onze draai weer gevonden.
Na 5 nachten in Cheverny besloten we te verkassen naar een ander deel van de Loire, voorbij Tours.
Ook hier weer heel veel prachtige kastelen en goede fietsmogelijkheden.
Zo, de kop is eraf.
Het is wennen, om weer verhalen voor mijn site te schrijven.
Het is alweer zolang geleden.
Maar ik wil proberen, toch regelmatig een berichtje te schrijven en wat foto’s te plaatsen.
Zal vast wel weer lukken

• 20 April 2017 - 22:44

Cora Van Kampen:

Lieve Hanny en Henk, wat fijn dat jullie het zo naar je zin hebt en veel mooie dingen ziet. Het is prachtig overal. Leuk dat er ook zoveel Primula's aan de slootkant staan. Dat zie je bij ons niet zo vaak meer.Vorige week ben ik naar De Boskant gefietst om dat te zien. Jullie doen het rustig aan en nemen de tijd om de omgeving goed te verkennen. Fijn dat je daar zo goed kan fietsen.
    Gistermiddag zijn we weer naar het ziekenhuis geweest. De foto zag er goed uit en zoals je weet mag Leo zijn knie nog verder buigen. Dat valt nog niet mee, maar dat zal hopelijk geleidelijk aan beter gaan. De tijd vliegt. A.s. zondag ben jij jarig. Ik wens je alvast een heel leuke dag.
    Ik hoor zojuist dat er een terreuraanslag geweest is in Parijs. Enkele doden zijn er gevallen. De dader is doodgeschoten.
    Ga zo slapen. Wij wensen jullie een heel fijne vakantie. Leuk om je verslag te lezen.
    Lieve groeten van ons, Cora.

• 05 Mei 2017 - 14:26

Ilone:

Jaaa, ooit ook de kastelen aan de Loire bekeken, is erg mooi. Helaas geen meldingen meer van je berichten hier gezien; maar 'ns even zien of ik dat kan verversen dus. Altijd geweldig om te lezen!!