Een goede start - Reisverslag uit Hamm, Duitsland van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Een goede start - Reisverslag uit Hamm, Duitsland van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Een goede start

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

17 Mei 2014 | Duitsland, Hamm

Op 14 mei vertrokken we rond 10 uur in de ochtend richting Malden, waar we de eerste stop zouden houden bij mijn broer Koos en schoonzus Marlies. Onderweg nog een regenbuitje, maar dat was prima want Henk kon dan meteen zijn nieuwe regenbroek testen. We kwamen na 55 km in Malden aan, waar we een gezellig samenzijn hadden.
De volgende dag reden we via het mooie Berg en Dal bij Nijmegen naar Millingen aan den Rijn, waar de fietsroute naar Praag officieel begint. We fietsten over goede fietspaden langs de Rijn. Af en toe mooie vergezichten. De bermen nog vol met fluitekruid en boterbloemen. De zon kwam erbij en we schoten lekker op. We kwamen nog een stel tegen dat op de tandem onderweg was naar Praag. Die zouden we vast nog wel eens tegenkomen.
We kwamen tot vlak voor Wezel, waar we op een enorme camping voor het eerst ons tentje opzetten. Terwijl Henk de tent opzette, kookte ik een gezonde doch voedzame maaltijd. (let niet op de rolverdeling) Er was een mooi restaurant bij, waar we nog een glaasje dronken voor het slapen gaan. Tjonge wat was het koud 's nachts!! De volgende ochtend wel een prachtige zonnige start. Nog een aantal kilometers langs de Rijn en na Wesel " linksaf" langs de rivier de Lippe. Het landschap heel afwisselend, zeer goede fietspaden, de koekoek die ons op onze reis lijkt te vergezellen, want we horen hem voortdurend. We volgden de Romer-Lippe route, die zo heet omdat de Lippe destijds de grens vormde van het Romeinse rijk. Hier en daar vindt men nog restanten uit die tijd.
We fietsten 80 km die dag en kampeerden op een camping met veel vaste gasten. Weer was het koud. Vandaag, dag 4 begon grijs en koud, maar de route was prachtig en we maakten de eerste klimmetjes. Gelukkig werd het wat zonniger in de loop van de dag. Als we ergens koffie drinken klinkt steevast de vraag "Jullie fietsen zeker naar Praag?" Kennelijk zijn al vele landgenoten ons voorgegaan. Het moet wel gezegd worden, de route is heel goed beschreven door de " Europafietsers" (www.europafietsers.nl) Leuke en nuttige informatie erbij. Prima. Na twee nachten kamperen slapen we vannacht in een jeugdherberg en zijn we heerlijk uit eten geweest bij de Italiaan. De weersverwachting is goed, dus we hopen de komende dagen weer een lekker eind te komen. Internet is op de camping niet altijd optimaal, dus soms kan het volgende bericht even op zich laten wachten. Ook met de foto's gaat het nog even niet lukken, maar hopelijk op een later moment.

  • 18 Mei 2014 - 00:27

    Willy:

    Leuk weer dat verslag. Wat gaan jullie snel!!
    Het verslag heeft zulke kleine letters- Ik moet nu uitvinden hoe ik ze vergroten kan!!
    misschien krijg ik tip van één van de reactionairen! (leuk woord voor mensen die reacties sturen
    h.g. willy

  • 18 Mei 2014 - 01:16

    Carie:

    ha die twee,
    wat leuk dat ommetje door de virmundtstraat!!!!! en wat jammer dat ik niet thuis was..... ik ga weer lekker meelezen. koud?? je hebt toch wel een geode slaapzak? en zijden binnenzakken?
    volgende keer doe ik wel kampeertips cadeau!!

    wat lekker dat kokkerelllen op de camping op een, neem ik aan, campinggasje!
    geniet van de pedalen!

    groet carie

  • 18 Mei 2014 - 10:50

    Hedwigis:

    Ha Hanny en Henk,
    en heb je de ezel bij Wesel gehoord???
    Volgens jullie beschrijving hebben wij daar jaren geleden ook eens gestaan.
    Mooi is het daar he.
    Nou ik ga vanuit het op dit moment zonnige Alphen weer meegenieten.

    Groet Hedwigis

  • 18 Mei 2014 - 18:49

    José:

    Dag Henk en Hanny, heerlijk hé om onderweg te zijn. Koude nachten en mooi zonnig weer horen in de meimaand bij elkaar. Blijf genieten, José

  • 18 Mei 2014 - 20:41

    Mirjam:

    Leuk om jullie weer te volgen, nu een heel andere kant op, veel plezier!

  • 20 Mei 2014 - 10:42

    Joost :

    Haha, jullie blijven lekker on the move!! en zo hoort het :)
    Gaaf dat jullie die route doen, krijg al allemaal flashbacks, had nooit gedacht
    dat ik Duitsland zo mooi zou vinden... Probeer te mikken op de herberg waar de hitlerjugend
    ooit verbleef, heel mooi kasteeltje op een berg (klimmetje!) en korte bedjes haha maar heel mooi!
    Weet niet meer precies waar het was, ergens rond het gekke steile bruggetje...?!

    Veel plezier en liefs van achter een bureau in NL naast een bouwplek inclusief drilboren, draaiende compressoren en stof haha! Klink ik jaloers?

  • 22 Mei 2014 - 13:33

    Jos Hertoghs:

    Hallo Henk en Hanny,
    ik joop dat het weer verder zijn medewerking verleent, zodat jullie extra kunnen genieten. Na mijn jeugdjaren heb ik geen ervaring meer met dergelijke tochten, maar ik herinner me wel dat fietsen bij goed weer een stuk aangenamer was, en dat je ook meer kon zien en genieten van de omgeving.
    Dus: een mooie reis gewenst met goed wer.

    Jos en Louise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanny

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 214581

Voorgaande reizen:

08 April 2017 - 31 Mei 2017

Op reis in Frankrijk, Spanje en Portugal.

14 Mei 2014 - 20 Juni 2014

Op de fiets naar Praag

31 Januari 2014 - 31 Januari 2014

Thailand 2014

02 Augustus 2013 - 20 September 2013

Op de fiets naar Santiago de Compostela

01 November 2011 - 02 Maart 2012

Hanny en Henk in Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja

03 Januari 2009 - 01 Juni 2010

Mijn derde uitzending.

Landen bezocht: