Lucky Bastards - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Lucky Bastards - Reisverslag uit Ban Khao Lak, Thailand van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Lucky Bastards

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

12 Februari 2014 | Thailand, Ban Khao Lak

Eigenlijk heel vreemd, dat het vanaf het moment dat je voet op Thaise bodem zet, het zo snel "normaal" is, dat het heerlijk warm en overal groen is en er bloeiende bomen en struiken langs de kant van de weg staan. Maar we staan er heel regelmatig bij stil, dat we toch maar echte bofkonten zijn. Dobberend in de zee of op een terrasje, kijkend naar de ondergaande zon.

Na ons gezellig verblijf in Ban Krut, volgde een lange busrit van 12 uur naar het zuiden, naar het stadje Phangnga, waar we een paar dagen zouden doorbrengen in het mini-resort "Manora Garden" van Gerard en Nui. Ze stonden ons gelukkig op te wachten bij het busstation en we reden meteen naar een restaurantje om iets te eten. Nou, honger hadden we, na die lange rit. We kwamen in het donker aan en zagen pas de volgende ochtend, hoe mooi de plek was, waar we zaten. Op dit moment is het heel droog en veel bomen verliezen voor korte tijd hun bladeren. Ook op Manora Garden was dat het geval. In de regentijd is alles veel groener werd ons verzekerd. De tuin is gesitueerd tussen de rubberbomen, waar de rubbertapper dagelijks de kommetjes met latex komt legen. In deze omgeving staan lang niet zoveel kokospalmen als langs de oostkant van dit langgerekte deel van Thailand. Daar zagen we met regelmaat hoe mannen met heel lange bamboestokken, waaraan een scherp mes was bevestigd, de kokosnoten uit de boom haalden.(ik probeer het filmpje hiervan ook erbij te plaatsen)
Hier aan de westkant, aan de Andamanzee, is de vegetatie weer heel anders. Ook zee en strand zijn hier anders. De zee is blauwgroen, op sommige momenten zelfs turquoise. Het zand heeft een fijne korrel en is op sommige strandjes bijna wit.
Bij Gerard en Nui konden we gebruik maken van 2 goede fietsen en hebben we wat leuke tochtjes gemaakt. Er is echter een probleem als je hier rondfietst. Overal zijn loslopende honden. We fietsen dus met een stok binnen handbereik. Maar het is al verschillende keren gebeurd dat we er een paar achter ons aan hadden. Dat is echt niet leuk! Die krengen bezorgen me een complete hartverzakking.
Na een paar gezellige dagen in Phangnga zijn we intussen in Khaolak gekomen. Een drukke plek met veel toeristen. Heel veel Zweden en Russen. Maar met mooie stranden en heel veel leuke eettentjes. Vandaag hebben we een wandeling gemaakt in een nationaal park met mooie doorkijkjes naar zee. We blijven nog een dag en gaan dit weekend met Gerard en Nui naar Krabi. Ik zou heel graag wat zien van de mooie eilanden die ten zuiden van deze plaats liggen. We gaan het zien.

• 12 Februari 2014 - 15:41

Vanessa En Carlo:

Lieve Henny en Henk, wat een heerlijke verhalen toch weer! Dat van fietsen met loslopende honden, dat kennen wij uit Costa Rica. Gelukkig waren daar de meeste te lui om een sprintje achter fietsers te trekken. Maar inderdaad hadden wij ook vaak een kei in de hand, in de aanslag voor vervelende exemplaren.
    We kijken uit naar het vervolg van dit prachtige, exotische feuilleton.
    Disfrútalo!

Carlo en Vanessa

• 12 Februari 2014 - 18:18

José:

Ik geniet van je verhalen, Hanny. Op de volgende tocht toch maar een dazer meenemen? Dat houdt honden op afstand, zegt men.
    Blijf genieten en schrijven, groet, José

• 12 Februari 2014 - 19:39

Til Van Der Werff-Tijm:

Op het moment, dat de regen weer tegen de ramen begon te kletteren en de wind begon aan te wakkeren, kwam jullie "zonnige" berichtje binnen. Wat heerlijk om te lezen. Bedankt! De prachtige foto's vervolmaken het. In gedachten reed ik even achterop de fiets met jullie mee.... Goed idee voor de volgende keer? Ik zal dan de honden op afstand houden.Goed te lezen, dat jullie zo extra bewust van alles genieten.Ja, jullie zijn bofkonten.Maar we weten als geen ander, dat veel mensen van zoiets dromen maar het zelf nooit durven te verwezenlijken, laat staan af en toe flink te moeten afzien....
    Wat een wonderlijke bergen op die laatste foto. Mooi!
    Ik geniet op 't moment van de Olympische Spelen, maar dat is vast wel de ver van jullie bed show....!
    Tot horens en heel veel plezier. Liefs,Til.

• 12 Februari 2014 - 19:58

Ilone:

Hoi Hanny en Henk,
    Ben 'ns even aan het lezen geslagen, de 2 berichtjes. Wat heerlijk weer jullie te kunnen volgen en wat een mooie foto's. Sommige zijn helemaal wat ik me voorstel van Thailand, de grote Boeddha- beelden bijvoorbeeld, maar wat een heerlijke stranden ook. Zie je niet overal. En prachtige bergen.
    Zo'n hond die bijna in je kuiten hangt als je lekker dacht te fietsen en dan zeker luid blaffend? Of nog vervelender, schel keffend, dat is wel waardeloos, Gebeurt mij hier in de buurt ook wel eens, probeer ze dan maar 'ns weer kwijt te raken. En dan moet je er daar nog veel meer mee op je tellen passen. Maar verder 't heerlijke weer, de palmbomen, de bloemen, maar vooral de totaal andere cultuur. Wat fijn dit weer te lezen; genieten jullie er maar met volle teugen van.

• 12 Februari 2014 - 20:28

Carie:

ha Lucky bastards!

ik geniet mee! ik doe mijn ogen dicht en voel de warmte (met enige verbeeldingskracht dan toch...), geniet er maar van! en wat was het woord voor hond ook al weer?

gelukkig zijn wij in nederland ook Lucky bastards, we genieten van de olympische medailles die gehaald worden! ik dan toch, de spanning giert door de tv (nou ja, in mijn geval uitzending gemist en ik weet de afloop al, en dan nog poepiespannend, kun je nagaan)

chock dii!! duang djai

• 18 Februari 2014 - 08:33

Marijke:

Lieve Hanny en Henk,
    Was erg benieuwd hoe het met jullie gaat, heb mezelf op de mailinglist gezet. Fijn je verslag.
    Heel leuk om te lezen dat jullie naar Krabi gaan. Prachtig daar! Maar we weten dat het overal bijzonder is in Thailand. Die Andaman-zee.....zulke mooie zonsondergangen.
    Wat het weer betreft: lijkt me heerlijk maar we mogen hier ook niet mopperen, hoor! Nog vrijwel geen gladheid gehad, alles loopt een maand vooruit. Krokussen, narcissen etc. "Vogele-zang" :)
    Heel veel plezier en geluk gewenst,
    Groet van Marijke

• 23 Februari 2014 - 22:50

Hetty:

Lieve henk en Hanny,
    Wat heerlijk zeg en wat moet het daar mooi zijn.
    Wat zou ik graag naar Thailand willen gaan. En dan in dit jaargetijde als het hier winter is..nou ja winter. Het was vandaag ook prachtig weer.In de Peel gelopen vandaag.
    Die honden die achter je aan rennen: ja dat is vreselijk eng. Hebben ze ook naar je benen gesprongen Hanny! Dat heb ik wel eens gehad..doodeng..en toen was ik alleen. Ergens achteraf in Frankrijk. Henk heeft zich toch wel als een ridder cq redder gedragen hé. Vast en zeker.
    Nou nog veel plezier maar dat gaat zeker goed komen. Ja jullie zijn bofkonten.
    Groetjes Hetty