Créon (1300 km) - Reisverslag uit Créon, Frankrijk van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Créon (1300 km) - Reisverslag uit Créon, Frankrijk van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Créon (1300 km)

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

20 Augustus 2013 | Frankrijk, Créon

Lieve Mensen.

Allereerst heel hartelijke bedankt voor alle lieve en leuke reacties.
Daar genieten wij ook echt van, de wetenschap dat mensen die ons dierbaar zijn met ons meeleven en meereizen.
Ton, bedankt dat je de boom/struik die ik beschreef heb opgezocht. De naam Seringville, past goed bij deze boom. Maar anders dan bij de echte sering, “ruikt hij voor geen meter” aldus Henk.
Vandaag weer zo’n ongelooflijke mooie dag en een tocht van 30 km door een bosgebied in de Dordogne. Van een schoonheid! Er passeerden ons in 2 uur slechts vijf auto’s en verder was het stil en groen en ……. heel veel zuurstof. Varens zoveel en bomen en mos en hier en daar een dotje paarse heide. Bramen ook. Puur prachtig.
Van de campingbaas in St. Aulaye waar we de afgelopen nacht bij de boer kampeerden, hoorden we dat de camping in de buurt van St. Emilion heel erg duur was. Dat vonden we zonde en we besloten nog wat verder te rijden. Rond 3 uur waren we in St. Emilion, nadat we vele prachtige wijngaarden en evenzoveel chateaux waren gepasseerd. Dit kleine prachtige stadje barstte uit haar voegen met zoveel toeristen die zich aan haar schoonheid vergaapten. We hadden er flink voor moeten klimmen! Bij een temperatuur van rond de 30 graden. Maar toen hadden we ook wat. Afdalen ging lekker. Bijna 15 kilometer genoten we van een hoog tempo in de hoogste versnellingen. Toen een kleine omweg naar La Sauve om uiteindelijk op de camping in Créon te eindigen. De laatste 15 kilometer over een fietspad, aangelegd op een oude spoorlijn. Dat is pas lekker fietsen!! We zitten al op de hoogte van Bordeaux en op de teller zijn we de 1300 km gepasseerd. Vandaag alleen alweer 90 km.

• 20 Augustus 2013 - 22:39

Petra:

Hallo Hanny en Henk, echt leuk om jullie reisavonturen te lezen. stiekem ben ik een beetje jaloers op jullie ;-) Heel veel fietsplezier samen en ik kijk uit naar de foto's. Liefs, Petra

• 20 Augustus 2013 - 23:06

Ilone:

Aha, ik kan alweer gelijk verder lezen. Klinkt zo mooi allemaal. En 1300 km al, er zit schot in.
    Benieuwd wanneer jullie echt aan de Pyreneeèn zijn. Zal flink klimmen zijn. Hopelijk dan met iets mildere temperaturen. Heel veel succes in ieder geval en fijne fietskilometers weer. Geniet er vooral van Hanny en Henk.

• 21 Augustus 2013 - 09:24

Mirjam:

En toch alweer zo snel een berichtje. Prachtige omgeving, dat is genieten van alles wat jullie zien!
    Hartelijke groet, Mirjam.

• 21 Augustus 2013 - 10:29

Karlijn:

Wat fijn toch dat deze reis zo goed uitpakt en jullie er samen zo van genieten! Dat vind ik zo leuk! Hier in Noorwegen VEEL Wind op dit moment en ook aardig wat regen. We nemen vandaag een rustdag want een hike die we afgelopen week deden (met 1000 hoogtemeters) heeft onze benen 'gekilled'.... Ai ai, toch maar even gaan herstellen nu. Dikke kus van ons!

• 21 Augustus 2013 - 14:12

Willy:

Zoals de anderen ook schrijven wat snel alweer een bericht!! Leuk hoor dat je daar de moeite voor neemt. Maar, later heb je zelf dan ook een heerlijke herinnering. Kun je achter de geraniums, azalea0s mag ook nog na genieten!! Doe ik ook en gelukkig nog in de tuin o.d.!!
    De saaie dorpjes hebben nu plaatsgemaakt voor alleen maar moois!! En jullie zijn heerlijke mensen dat jullie zo genieten!! Ik ken dat! En wat een goede conditie!!

Ik heb drie weken de wijkverpleging over de vloer gehad. Zou daar een heel boek over kunnen schrijven!! Mijn humor heeft me gered!! haha.
    liefs Willy

• 21 Augustus 2013 - 16:42

Til Van Der Werff-Tijm:

1300 km, geweldig!! Ik doe het jullie niet na.
    Wat klinkt het allemaal bekend...St.-Emilion... Reuze toeristisch, maar zeker de moeite waard.Wat een steile weggetjes!Zijn jullie helemaal naar boven gereden? M'n petje af! Ja, de Dordogne is prachtig. Ik neem aan, dat jullie de "kortste" weg nemen en Bordeaux en de kust niet aan doen?[allebei de moeite waard]
    Tot schrijfs! liefs, Til.