Angoulême - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu Angoulême - Reisverslag uit Angoulême, Frankrijk van Hanny Kampen - WaarBenJij.nu

Angoulême

Door: Hanny

Blijf op de hoogte en volg Hanny

18 Augustus 2013 | Frankrijk, Angoulême

Angoulème (1150 km)

Het lukt bijna niet meer om per dag te schrijven. De dagen vliegen namelijk om en tegen de tijd dat we doodmoe een slaapplek gaan zoeken is de dag voorbij.
Met het zoeken van die slaapplekken zit het niet altijd mee. Het is de bedoeling, dat bij mooi weer, we een camping zoeken. En mooi weer is het!!!!! We zijn elke ochtend weer verbaasd, dat de zon er alweer is. De nachten zijn fris, maar niet koud. Het kamperen is op zich heerlijk. Zo leuk, om ’s nachts de uilen te horen! En met deze temperatuur gaat het prima.
Wel is het een probleem, dat het nu al een paar maal gebeurd is, dat een camping uit het boekje dat we volgen, domweg verdwenen is. Dan ga je op zoek en blijkt de camping er niet meer te zijn.
Zo zijn we vandaag ook weer onaangenaam verrast door een onvindbare camping. Gelukkig werd het meer dan goed opgelost. We vonden een chambre d’hôte op een prachtige plek. We hebben hier een soort “Villa Felderhof” gevoel. Een zwembad en een geweldig uitzicht. Een prachtige kamer en morgenochtend ontbijt op het terras. Een goed alternatief voor een nachtje op de camping.
Met het fietsen gaat het ook nog steeds goed. Na Tours zijn we via Poitiers nu in de buurt van Angoulême aangekomen. We zijn een aantal prachtige stadjes gepasseerd o.a. St. Cathérine de Fierbois. De kerken in veel van die dorpen zijn soms meer dan 1000 jaar oud. In het kerkje van St. Cathérine (zij is de beschermheilige van de soldaten) was zelfs Jeanne d’Arc nog geweest.
Dikwijls zijn er prachtige gebrandschilderde ramen. Ook kwamen we langs een prachtige abdij uit de 11e eeuw. Gisteren in Charroux een bijzondere overdekte markt en een heel bijzondere toren.
Zo is er elke dag weer zoveel te zien!!
Inmiddels hebben de graanvelden plaats gemaakt voor het zonnig geel van de zonnebloemen en het frisse groen van de wijngaarden. De dorpen zijn al wat levendiger en soms worden we verrast door een prachtige laan met platanen. Als we door een bosgebied rijden zijn er veel varens, maar sommige zijn al aan het afsterven. Het is duidelijk het eind van de zomer. Wel warm nog elke dag, maar niet veel kleur meer in de bermen. Nu we wat zuidelijker komen zien we af en toe een vijgenboom of wat oleanders. Zelfs hier en daar een bananenboom, zij het zonder vruchten. Ook een prachtig bloeiende boom, hardroze van kleur, die ik nooit eerder heb gezien. Hij houdt een beetje het midden tussen een bougainville en een sering. Wie kent hem?
Het is 9 uur en we zitten nog steeds buiten. Het is hier zo stil. De lucht kleurt wat rood en voor ons staat een maan die over een paar dagen vol is. Henk kan met zijn telefoon zien welke sterrenbeelden er vanavond aan de hemel te zien zijn. Dit is een prachtig avontuur!

• 18 Augustus 2013 - 21:59

Koos:

Heel fijn om te lezen hoe jullie genieten! Wij staan sinds vandaag als terreinwacht op Morgenrood. Morgen ga ik naar Pa. Veel plezier verder!
    Koos

• 18 Augustus 2013 - 23:43

Joost:

Heerlijk reisverslag! Leef met jullie mee!
    Laat ons weten wanneer jullie canal du midi kruisen! Hier hebben we in de maand juli met de kids van Bordeaux naar Middellandse zee gefietst.
    Ik blijf voor jullie duimen dat het weer mooi blijft.
    Hele fijne tocht, verder!

• 19 Augustus 2013 - 00:18

Ton:

Opgezocht in onze Wikipedia en het is een Seringville, echt waar (denk ik). Geweldig dat jullie het zo goed maken en dat het weer jullie zo goed gezind is. Jullie zijn al een flink eind op weg en de rest is een peulenschilletje (denk ik). Riet zegt nu dat ik niet zo veel moet denken en dat geeft weer te denken. Nee lekker doorgaan met het genieten en het geeft zo'n overgeweldigend fijn gevoel om door zo'n prachtig landschap te fietsen dat je er nog maanden van kunt nagenieten. Bon courage en liefs ook van Riet.

• 19 Augustus 2013 - 10:55

Marijke:

Ha Hanny en Henk,

Het is erg leuk om je verslagen te lezen, maar zo regelmatig hoeft niet hoor! Een dagboek mag ook een weekboek zijn; schrijven na zulke tochten! En tussendoor maak je vast aantekeningen? Of kun je alles onthouden. Jullie fietsen naar Santiago om van alles los te zijn....:-) Geniet ervan, wij wachten geduldig tot er een berichtje komt.
    Heel bijzonder wat jullie doen.
    Hartelijke groet!

• 19 Augustus 2013 - 12:12

Ilone:

Hoi Hanny en Henk,

Ben 'ns even aan het bijlezen geweest, vanaf het 2e verslag tot hier. Moest bij dag 6, met zware regenval denken aan St Petersburg, waar ik ook na flinke hoosbuien in een restaurantje zeker mijn sporen heb nagelaten. Mooi jullie verslag te lezen over de verlaten dorpjes, het gastvrije klooster, het geluid van uilen in de nacht...geweldig. En nu zijn jullie dus al behoorlijk zuidelijk, wat ook helemaal duidelijk is uit de vegetatie die je beschrijft. Zal af en toe best zwaar zijn, ik lees dit dus lekker vanuit mijn luie stoel, en vind jullie maar keien hoor. Maar ik geniet van jullie verhaal, net of je er een beetje bij bent.
    En fijn dat 't weer ook zo goed is. Ga lekker verder met genieten Hanny en Henk.
    Heel veel plezier.

• 19 Augustus 2013 - 12:52

Jannie Postema:

Fiets fijn verder geniet ervan en ik lees jullie verslagen met veel plezier jannie

• 19 Augustus 2013 - 12:57

Mirjam:

Lees jullie verslag met veel plezier. Doe rustig aan met je dag/weekverslag.
    We zien vanzelf wel weer een bericht(je) verschijnen.
    Veel succes!
    Groet,Mirjam.

• 19 Augustus 2013 - 13:02

Hedwigis:

Ha Hanny en Henk,
    natuurlijk is het heerlijk om veel te lezen, maar zie het niet als een verplichting. Het is heerlijk om zo te lezen. Ook omdat we net terug zijn uit Frankrijk en er ook gefietst hebben. Niet zo als jullie, maar gewoon een beetje en zo hier en daar.
    Geniet ze
    Groet Hedwigis